Total Pageviews

Saturday, June 2, 2012

Keajaiban kalimah "ALLAH"




Vander Hoven, seorang pakar Psikologi dari Netherland, mengumumkan sebuah penemuan hebat mengenai kesan membaca Al-Quran dan menyebut perkataan Allah berulang-ulang kali keatas pesakit-pesakitnya dan orang biasa (yang tidak sakit).

Seorang Professor Dutch mengesahkan penemuan itu bersama dengan pemerhatian dan kajian yang dijalankan keatas ramai pesakit dalam tempoh 3 tahun. Beberapa pesakit itu ialah bukan beragama islam (non-muslim), yang mana mereka itu tidak bertutur dalam bahasa Arab dan mereka dilatih untuk menyebut perkataan "Allah" dengan makhraj yang betul dan jelas; hasilnya amat memberansangkan keatas semua peakit yang mengalami tekanan perasaan dan kepatahan semangat dalam hidup.

Al-Watan, media Saudi melaporkan bahawa dipetik berkata Muslim yang boleh membaca Arab dan orang yang boleh membaca Al-Quran setiap waktu akan dilindungi dirinya dari penyakit psikologi .
Beliau memberitahu mengikut kajiannya bahawa dengan menyebut huruf pertama daripada perkataan "Allah"    iaitu huruf (A) atau (Alif), yang disebut melalui sistem respiratori (penafasan), sambil mengawal penafasan. Beliau menambah lagi, dengan menyebut huruf velar (L) dalam gaya bahasa Arab (Lam) dengan lidah menyentuh sedikit bahagian atas lelangit yang menghasilkan jeda pendek dan kemudian mengulangi jeda sama sentiasa, menenangkan aspirasi.

Selain itu, menyebut huruf terakhir, yang huruf itu mempunyai kaitan di antara paru-paru dan jantung dan seterusnya hubungan ini mengawal degupan jantung.
Apa yang menarik dan pelik mengenai penemuan ini ialah ahli psikologi ini ialah orang yang bukan  beragama islam (non-muslim), tetapi beliau lebih berminat tentang pengajian Sains Islam dan mengkaji tentang rahsia mengenai KeAngungan Al-Quran (The Secret of the Holy Quran) .

Wassalam....

sori kalau bahasa ini ditulis agak celaru...bagi maklumat lanjut boleh ke laman ini..The Word Allah
entri ini dah lama nak ditulis tapi aku tak sempat2 nak tulis....semoga kita sebagai Ummah Islam membuka pemikiran kita dan berfikir mengenai perkara ini...entri ini translate dari bahasa Inggeris...
Allahuakbar!
sumber: Yutube.com


Artistik Satu cara Dakwah!

No comments:

Post a Comment