Total Pageviews

Tuesday, December 28, 2010

Fotografi bukan sekadar Gambar

Aku nak dikatakan minat mengambil gambar ..minat sangat tetapi sayangnya aku tak cukup duit nak beli kamera mahal2 macam kamera DSLR ....


kalau boleh aku nak sangat kamera yang ni...I LIKE!!

Ini DSLR jenama Sony....aku memang minat kamera ni dari tahun 4...

Amacam ada beran?

Aku minat fotografi ni..apa bial masa tu,,kakak aku bagi kamera mak aku Panasonic/Lumix DMC-LZ8...dia suruh aku ambik gambar masa kerja kahwin sedara-mara aku kot mase 2....
Dulu ada kamera besar aku pun tak ingat sangat apa model nye (kecik2  tak ingat)...hahahah!!

Ni lah kamera nya...amacam boleh tahan jugak ?!

fotografi tu boleh diklasifikasikan sebagai satu hobi juga...namun bsgi setengah orang macam aku..aku menganggapnya sebagai seni...setiap sudut yang aku ambil memang cun...macam ni:


diambil semasa aku bercuti di Melaka dahulu kala...

Seni kasut...diambil menggunakan kamera Lumix DMC-FS42

Ni aku guna "stand" nak dirikan kamera memang aku rasa style gambar ni...

Anak cikgu aku..ni aku rasa gambar budak kecik yg keberapa entah  aku ambil??!!

ilham sendiri nak ambik gambar macam ni tau...

Gambar macam ni hanya boleh diambil dari sudut yang istimewa..

3D
last but not list..gambar macam ni kena betul sudutnya baru boleh nampak real aw!

penat mengulas mengenai fotografi ni..susah nak digambarkan..memang seronok...bagi yang belum menceburi bidang ni "cebur" la...haha..kalau2 boleh buat duit..apa salahnya!?

Latest kamera yang aku guna ialah Lumix DMC-FS42..

Ni harganya pun nak dekat RM1000...WOW!!! nasib baik mak aku punya duit

Aku rasa ni kot kamera yang masa kecik2 dulu pakai owesome..berat lebih kurang DSLR..mungkin kkamera ni sama la h bentuknya...Yang aku ingat jenamanya je ,,HP...


lebih kuranglah bentuknya...

OKlah sampai disini sahaja coretan minat2 aku dalm dunia ni...doakan kejayaan aku dlam bidang ni ye?!
-Wassalammualaikum-

p/s: Seronok menulis terlupa dah maghrib..Astaghfirullah!!!

No comments:

Post a Comment